Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Pedagogika specjalna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
autyzm
(1)
dziecko upośledzone
(1)
mózg
(1)
młodzież szkolna
(1)
orientacja przestrzenna
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40259 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wstęp; Rozdział 1. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 1. Ogólna charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego; 1.1. Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego; 1.2. Częstość występowania i przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego; 2. Zespoły neurologiczne mózgowego porażenia dziecięcego; 2.1. Zespół pramidowy; 2.2. Zespół pozapiramidowy; 2.3. Zespół móżdżkowy; 3. Postacie mózgowego porażenia dziecięcego według T. Ingrama; 3.1. Obustronne porażenie kurczowe ( diplegia spastica ); 3.2. Połowicze porażenie kurczowe ( hemiplegia spastica ); 3.3. Obustronne porażenie połowicze ( hemiplegia bilateralis ); 3.4. Postać móżdżkowa ( ataxia ); 3.5. Postać pozapiramidalna ( dyskinesiae ); 3.6. Postacie mieszane; 4. Zaburzenia współwystępujące z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4.1. Zaburzenia mowy; 4.2. Zaburzenia wzroku; 4.3. Zaburzenia słuchu; 4.4. Padaczka; 4.5. Zaburzenia emocjonalne i koncentracji uwagi; Rozdział 2. Schemat ciała i orientacja przestrzenna; 1. Percepcja obrazu i schemat ciała; 2. Somatogeneza; 3. Nabywanie schematu ciała w rozwoju dziecka; 4. Związek między lateralizacją, orientacją w schemacie ciała i przestrzeni; Rozdział 3. Badania własne; 1. Problem, pytania badawcze, hipotezy; 2. Metody; 2.1. Model metodologiczny; 2.2. Test Schematu Ciała; 2.3. Próby Piageta - Heada; 2.4. Próby Zazzo; 2.5. Metoda analizy statystycznej; 3. Analiza dokumentacji lekarskiej, psychologicznej i szkolnej; 4. Informacje o środowisku rodzinnym dziecka; 5. Kryteria doboru osób badanych, miejsce badań oraz charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Analiza orientacji przestrzennej badanych dzieci; 1. Orientacja przestrzenna w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej oraz w dwu grupach dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 1.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD w grupie młodszej ( 7;0-8;6 ) i grupie starszej ( 8;6-12;3 ) oraz w grupie dzieci z MPD i kontrolnej; 1.2. Rozpoznawanie i wybór oraz lokalizacja we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji, reprodukcji ) ciała i twarzy en face, a także profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej, jak również u dzieci niepełnosprawnych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 2. Funkcjonowanie poznawcze w różnych postaciach porażenia mózgowego; 2.1. Lokalizacja schematu ciała na płaszczyźnie przez dzieci z różnymi postaciami porażenia mózgowego; 3. Dominacja stronna a orientacja przestrzenna; 3.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD i w grupie kontrolnej ze skrzyżowaną lateralizacją; 3.2. Rozpoznawanie i nazywanie części ciała i twarzy en face oraz wybór profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.3. Orientacja przestrzenna w lokalizacji we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ) Schematu Ciała w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.4. Rozmieszczenie na płaszczyźnie en face ciała i twarzy oraz profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.5. Typ błędów oraz różnice w lokalizacji schematu ciała na płaszczyźnie w grupie dzieci z MPD i kontrolnej oraz charakterystyczne właściwości przestrzennej lokalizacji dzieci niepełnosprawnych zlateralizowanych skrzyżowanie; Podsumowanie wyników i dyskusja; Bibliografia; Wykaz tabel i wykresów; Aneks ( 16 tabel przedstawiających graficzną i procentową ilustrację błędów lokalizacyjnych w schemacie ciała w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; Zestawienie wyników badań we wszystkich fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała en face o profilu w grupie MPD i grupie kontrolnej; Zestawienie wyników badań w poszczególnych fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała na płaszczyźnie oraz ogółem en face ciała i profilu ciała w młodszej i starszej grupie z MPD; Wyniki badań orientacji przestrzennej za pomocą testu Piageta " prawa-lewa " i prób Heada " ręka-oko-ucho " w grupie dzieci z MPD w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3 oraz w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej; Wyniki badań grupy dzieci z MPD, grupy kontrolnej i dzieci z MPD w wieku [7;0-8;6 i 8;6-12;3] w rozpoznawaniu en face ciała i twarzy oraz w wyborze profilu ciała i twarzy we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach testu Schematu Ciała; Wyniki badań dzieci z MPD i grupy kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach Schematu Ciała [ + Instrukcje do poszczególnych testów wg wzoru testu de Schema Corporel - MK ] ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40651, W.40649, W.40650 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43220, W.43221 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej